Hulp bij Belasting & Administratie

 Het geven van advies en praktische hulp bij:

  • Aanvragen van bijvoorbeeld huishoudelijke hulp, scootmobiel, andere hulpmiddelen (traplift, aangepaste schoenen), regiotaxi
  • Opzeggen abonnementen, automatische betalingen, betalen (nep)facturen, aanmaningen
  • Het indienen van een schadeclaim, klacht of bezwaar
  • Het opzetten en helpen bijhouden van de eigen administratie
  • Het uitleggen van allerlei regels van gemeente, belastingdienst, CJIB, SVB, zorgverzekering, andere instanties, maar ook van bedrijven
  • Helpen bij of het aanmaken van DigiD-code en toegang tot Mijn Overheid op de computer
  • Het invullen van de belastingaangifte
  • Het aanvragen of controleren van huur- en zorgtoeslag
  • Het verwijzen naar instanties, professionals (bv. notaris, advocaat) voor ingewikkelde, omvangrijke vraagstukken
  • Als u behoefte heeft aan iemand die met u meekijkt om door de bomen het bos te blijven zien....
  • Indien u gewoon even een beetje morele steun nodig heeft

 

De hulp die wij bieden is bedoeld voor mensen met een laag(minimum) inkomen en te weinig geld op de bank om een bureau in te schakelen. Dit is ook van toepassing voor mensen die, door wat voor oorzaak dan ook, niet goed in staat zijn hun administratie of correspondentie te verzorgen of op orde te houden.

De ervaren (senior)vrijwilliger kan u helpen; er zijn géén kosten aan verbonden.

Bel het Gilde: (0172) 242 232
U kunt ook naar het spreekuur komen, op maandagochtend van 10.30—11.30 uur in ons kantoor in Driehoorne, Uranusstraat 8 in Alphen aan den Rijn

email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

 

Zoeken

******